de eerste Werkweek - Reisverslag uit Katunga, Australië van jan ceuster - WaarBenJij.nu de eerste Werkweek - Reisverslag uit Katunga, Australië van jan ceuster - WaarBenJij.nu

de eerste Werkweek

Door: Jan da Costa

Blijf op de hoogte en volg jan

18 September 2014 | Australië, Katunga

Hallootjes allemaal

ten eerste
Hartelijk bedankt voor het lezen van mijn reisverslag, het is leuk om e zien dat het gelezen word!

Zondag laat was ik aangekomen in Melbourne waarop we naar het huis van mijn collega reden.
Daar ben ik gaan slapen en om 10u maandag morgen moesten we op de farm zijn van het werk. Daar kreeg ik kort en krachtig verteld wat er ging gebeuren en toen ben ik rondgeleden door de collega.
De dag hebben we afgesloten met een paar lekkere biertjes en what Whiskey-Cola gedronken (dat is hier hartstikke normal)

Dinsdag ben ik begonnen met werken en dat beviel goed. het werk dat ik moest doen was sporen opvullen met zand. dit was het werk dat de eerste en tweede week moest gebeuren. ook Heb ik veel met de kalveren gedaan o.a. het verzetten en enten.
De week daarna heb ik vaak gemolken. we melken nu in de 900 koeien en de tank zit altijd bomvol (25000L). die week hebben we ook wat rondgekeken en mooi geknort met mijn prachtige auto.
ook doe ik trekkerwerk, er moet elke dag "greenchop" rijden met een grote trekker met een opraapwagen , er moet elke dag 5 opraapwagens gechopt worden, verder het melken is mooi werk dit gaat erg snel , +/- 350 koeien per uur, ze werken met kleuren zoals rood is niet melken! dat is dan waarschijnlijk mastietis of een andere ziekte, blauw is een waarschuwing die moet je eerst chekken, voordat je hem melkt.
groen is goed dan is de koe genezen. verder is het werk leuk! als je even naar de heifers gaat kijken" vaarzen" dan spring je op de quad of moter en dan cros je een paar kilometer verder naar een andere paddock "wei" en dan zie je een groep met jonge vaarzen lopen dat uitzicht is beautiful ! honderden heifers die op wel 100 acre lopen (2,5 acre is 1 hectare,

  • 19 September 2014 - 10:40

    Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

    Ha die Jan,

    Ik heb je gevonden op waarbenjij.nu! Ik lees dat je al lekker aan de slag bent op de farm en dat er ook aan je Engels gewerkt wordt. Wat veel koeien zeg en nog meer land, als je foto's hebt dan ben ik daar erg benieuwd naar. Veel plezier nog.

    grt Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jan

Ik ben jan de ceuster, 19 jaar uit Etten-Leur en ik studeer op het Prinsentuin college in Breda. ik loop vanwege me opleiding stage in australie

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 2694

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 20 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: